Did you know we have an international section? Click here to read our news in your english!
X

Accedi

Esteri, Stati Uniti

Elezioni Usa, analisti: affluenza ai massimi da 104 anni

L'ultima volta che per le elezioni di Midterm si è registrata un’affluenza così alta è stata nel 1914, quando il 50,4 per cento degli elettori si recò alle urne
fonte: AGV - Agenzia Giornalistica il Velino/Sputnik
di redazione

L’affluenza alle elezioni di medio termine del 6 novembre è stata la più alta da più di un secolo. E’ quanto emerge da un’analisi del lobbista Bruce Mehlman, dalla quale emerge che il 49,2% degli aventi diritto si é recato alle urne.



L’ultima volta che per le elezioni di Midterm si è registrata un’affluenza così alta è stata nel 1914, quando il 50,4 per cento degli elettori si recò alle urne. In aumento anche i votanti latini, passati dal 7 per cento del 2014 all’11 per cento del 2018.



Turnout for voters the midterm election on November 6 was the highest in more than a century according to a new analysis, US media reported on Tuesday.

An analysis by lobbyist Bruce Mehlman which was obtained by Axios, found that 49.2 percent of eligible voters cast their ballots in the election.

The analysis found that the last time this many voters turned our for the midterm elections was in 1914, when 50.4 percent of eligible voters cast their ballots, the report said.

The same analysis also found that the number of Latino voters who cast ballots in the midterm increased from 7 percent in 2014 to 11 percent this year, the report added.

Notizie correlate